Sunday, February 28, 2010

~ Masa itu berharga ~


Assalamualaikum, sambil menulis di sini, saya sedang menguruskan masa untuk menyiapkan kerja yang masih banyak, yang entah bila akan diselesaikan... Mencuri sedikit masa untuk menulis di blog ini... Persoalan mengapa saya mengutarakan 'Masa' sebagai perbincangan sebab saya sendiri tidak pandai mengejar masa yang berharga ini... sebaliknya, saya membiarkan masa itu... semasa saya berada di semester 2, saya pernah memberi 'talk' mengenai 'Masa'... Masa sudah lama di ceritakan. iaitu diturunkan ayat di dalam surah Al- Asr...

"Demi masa.Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian. Kecuali mereka yang beriman dan beramal soleh serta berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan dengan kesabaran"



kalau semasa di sekolah, kita ditekan untuk mebina jadual pengurusan masa, sekarang di UPSI, tiada sesiapa menekan saya untuk membuat jadual masa... jadi, bagaimana saya perlu menguruskan masa dengan betul??? jawapannya, saya perlu menyiapkan tugasan dengan awal... mungkin benar pepatah melayu iaitu "bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian...

No comments:

Post a Comment